Monday, May 4, 2009

Kebengapaan si Peniru Merangkap Pemelagiat....

huhu... aku boleh gila ari ni...
dah nak pekse ni aku ingat ari ni boleh relax n revise balik ape yang dah belajar... tapi tu sume tinggal mimpi je ari ni... aku sakit ati gle dengan sume orang kat sekitar aku ni... assignment buat tapi... ok la... benda yang aku tak suke buat repeat balik assignment yang dah di buat... ble pikir2 mmg best dapat 2nd chance tok buat balik.. tapi aku tak puas ati la... ni sume sebab mereka yang memplagiat dan maybe meniru tah sape2... mcm mane tak dapt detect hukum yang simple pun terabur ni pula nak hasilkan yang high class... tah la aku pun tak tau. aku tak le pandai tapi aku buat je... tak ade plak tiru2 or plgiat2 ni... sebab bagi aku ni sume proses nak belajar... susah, senang sumenye kene buat sendiri... jujur dan amanah dalam kerja penting lerr... pikir sendiri... lecturer lu bukan tak ajar... ajar je... otak kite kot malas nak pikir.... wlpun aku kecewa dengan sikap mereka dan nak cekik2 mereka aku pun ambik la jalan positif dengan anggap sume ni ada hikmah...
kepada rakan baik aku sabor2 la... maybe ada sebab sume ni berlaku...
kepada mereka yang plagiat dan tiru2 aku arap lain kali ukur dulu kemampuan diri, then nak tiru...tirulah ikot kemampuan... jangan tiru 'over2' sampai tak sesuai dengan kemampuan diri.. kan @3$%& namanya... maybe ni jadi kenangan manis utk aku dan korang...
yang aku tak paham tu korangkan ada akal buat la... if tak bagi je akal tu kat kucing... marilah kite sama2 ubah perangai... biar kita tak matang dari penampilan tapi otak mesti power beb... guna kan akal sepenuhnya wlpun kite ni gelap, gemuk, rendah, penyu, ikan, berjerawat dan lain2... sebab aku ni suke tgk cara org berfikir... bile time kerja serious guys.. jangan main2... ni sume cerminan kita kat bangsa lain. if buat kerja senang pun tak bleh cm ner nak buat kerja yang susah?? ape agaknya "mereka" cakap... malu lah beb...